منهای فوتبال

زلزله ۷ ریشتری در کمین تهران: تصویب وام بهسازی ساختمان ها در برابر زمین لرزه

به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ برخی منابع خبری در توییتر از احتمال وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران و همچنین تصویب اعطای وام بهسازی ساختمان ها در برابر زمین لرزه های بالای ۶ ریشتر خبر دادند.

این منابع با استناد به نظر کارشناسان نوشتند: در زلزله های بزرگتر از ۶ ریشتر در تهران آسیب های سازه‌ای وارد می‌شود.

اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران می گوید: چهار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که حدود پنج درصد از شهر تهران و ۱۵ درصد از جمعیت شهر تهران در این بافت فرسوده ساکن هستند در حال حاضر وام فقط به نوسازی بافت فرسوده تعلق می‌گیرد اما بر اساس مصوبات جلسات قرار گاه ایمنی کالبدی شهری تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد، برای بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان ها نیز وام تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در بافت فرسوده ۲۸۰ هزار پلاک ناایمن داریم که تا کنون ۱۰۰ هزار پلاک توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران نوسازی شده و از ۱۸۰ هزار پلاک باقی مانده ۱۰ درصد نیازمند بهسازی نسبی لرزه ای هستند و مابقی باید تخریب و نوسازی شوند.

سلیمی در تشریح آخرین وضعیت بهسازی لرزه ای پل های شهری تهران افزود: بر اساس مطالعات بهسازی لرزه ای پل های شهر تهران برنامه ۵ ساله دوم و سوم توسعه شهرداری در تهران ۶۶ پل نیازمند بازسازی بود که ۲۵ پل توسط معاونت فنی عمران شهرداری تهران مقاوم سازی شده و ۴۱ پل نیازمند بازسازی است.

زلزله 7 ریشتری در کمین تهران: تصویب وام بهسازی ساختمان ها در برابر زمین لرزه

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

احتمال وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *