منهای فوتبال

طوفان ژئومغناطیسی خورشیدی چیست و چه خطری برای کره زمین دارد؟

به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ منابع خبری در توییتر به بررسی طوفن ژئومغناطیسی خورشیدی و خطرات احتمالی این پدیده برای کره زمین پرداختند.

یک پژوهشگر نجوم و علوم فضایی با اشاره به اینکه لکه های خورشیدی به سمت زمین شعله ور نخواهد شد، گفت: در اطراف این لکه ها بخشی از مواد در امتداد میدان های مغناطیسی که از سطح خورشید بیرون زده است، به سمت فضا پرتاب می شوند که به این مواد پرتاب شده، طوفان خورشیدی گفته می شود.

مرادی افزود: هنگامی که این مواد از سطح خورشید جدا شده و به فضا پرتاب می شود، به سمت کره زمین حرکت می کند اما سیاره زمین در مقابل طوفان های ژئومغناطیسی خورشیدی به واسطه سپر دفاعی که دارد تحت محافظت است.

این پژوهشگر نجوم و علوم فضایی تصریح کرد: میدان مغناطیسی و اتمسفر زمین باعث می شود سرعت طوفان خورشیدی کاهش یابد و به نوعی خنثی شود.

وی تاکید کرد: در مواردی ممکن است طوفان خورشیدی به قدری شدید باشد که به طبقات فوقانی جو زمین دست یابد؛ در این هنگام اولین مشکلی که زمین را تهدید می کند، مختل شدن ارتباطات ماهواره‌ای است.

مرادی افزود: طوفان های خورشیدی دارای بار الکتریکی است و به همین دلیل می تواند بر ارتباطات ماهواره‌ای تاثیر بگذارد و منجر به ایجاد اختلال حرکت ماهواره ها، ارتباطات زمینی و حتی نیروگاه های برق شود.

وی خاطرنشان کرد: درواقع طوفان ژئومغناطیسی خورشیدی که از سمت لکه های روی سطح خورشید به وجود می آید تنها سیستم ماهواره ای اطراف جو کره زمین را تهدید می کند و برای حیات انسان ها تهدیدی ندارد.

طوفان ژئومغناطیسی خورشیدی چیست و چه خطری برای کره زمین دارد؟

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

عکس پدیده طوفان ژئومغناطیسی خورشیدی

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *