فوتبال جهانویژه

نامزدهای توپ طلای ۲۰۲۲ معرفی شدند؛ غیبت لیونل مسی و شانس بالای کریم بنزما

به گزارش دیلی فوتبال؛ نشریه فرانس فوتبال به عنوان متولی اهدای جایزه توپ طلا به بهترین بازیکن فوتبال جهان در هر سال، روز گذشته (جمعه) لیست ۳۰ نامزد کسب جایزه توپ طلای ۲۰۲۲ را منتشر کرد که مهمترین نکته در مورد این فهرست غیبت لیونل مسی است.

لیونل مسی به علت سپری کردن روزهای کم فروغ در اولین فصل حضورش در پاری سن ژرمن پس از ترک بارسلونا، برای اولین بار پس از ۱۶ سال جایی در میان نامزدهای اولیه مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال ندارد.

اگرچه پی اس جی فصل گذشته قهرمان لوشامپیونه شد، اما تاثیر مسی در این اتفاق کمرنگ بود و آمار او هم به هیچ وجه در حد انتظار نبود.

عدم حضور لیونل مسی در لیست اولیه نامزدهای کسب توپ طلای ۲۰۲۲ در حالی است که او سال گذشته به واسطه قهرمانی اش با تیم ملی آرژانتین موفق به کسب این جایزه شده بود.

برخلاف مسی، رقیب دیرینه او کریستیانو رونالدو با وجود ناکامی های منچستریونایتد به سبب عملکرد فردی خوبی که فصل گذشته در جمع شیاطین سرخ داشت در میان ۳۰ نامزد اولیه کسب توپ طلا قرار گرفته است.

هرچند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ کسی نخواهد بود، جز کریم بنزما کاپیتان رئال مادرید که سال گذشته با این تیم قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد.

مراسم اهدای جوایز توپ طلا و معرفی برترین های فوتبال جهان هرساله از سوی نشریه فرانس فوتبال برگزار و به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی دیلی فوتبال پخش می شود.

نامزدهای توپ طلای 2022 معرفی شدند؛ غیبت لیونل مسی و شانس بالای کریم بنزما

نامزدهای اولیه توپ طلای ۲۰۲۲

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *