فوتبال ایران

واکنش رسول خطیبی به توهین هواداران پرسپولیس

به گزارش دیلی فوتبال؛ روز گذشته در یکی از مهم‌ترین بازی های هفته نهم لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این بازی علاوه بر ضربه پنالتی که علی علیپور خراب کرد برخی حواشی نیز در استادیوم آزادی پررنگ شد. بعضی از تماشاگرنماها در این بازی شروع به فحاشی و هتاکی نسبت به رسول خطیبی، سرمربی ماشین‌سازی کردند که این موضوع با واکنش‌های مختلفی از سوی مدیران و مسئولین استان آذربایجان شرقی و همچنین برخی از مدیران کشوری همراه بود. فدراسیون فوتبال نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اینگونه بی‌حرمتی‌ها واکنش نشان داد.

رسول خطیبی با اشاره به اتفاقات روز گذشته در ورزشگاه آزادی گفت:

به هر حال این اتفاقی نیست که فقط برای من افتاده باشد و در چند سال گذشته تا به الان بارها شاهد اینگونه فحاشی‌ها بوده‌ایم. این کار درستی نیست که حاشیه‌ها بخواهد به بیرون از زمین کشیده شود و خانواده بازیکنان و کادر فنی مورد هجمه و هتاکی قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود:

فوتبال برد و باخت دارد و این اتفاق طبیعی است که در هر بازی رخ می‌دهد. ولی هواداران نباید حاشیه‌ها و ناراحتی‌های خود را با اینگونه لفظ‌ها نسبت به خانواده بازیکنان و کادر فنی در زمین نشان دهند. باید با این واقعیت جلو برویم که محیط ورزشگاه‌ها خراب شده است.

سرمربی ماشین‌سازی خاطرنشان کرد:

مسئولین باید اقدام به فرهنگ‌سازی کنند و این مشکل باید در استادیوم‌های ما به صورت اصولی و ریشه‌ای حل شود. باشگاه‌ها در کنار کار حرفه‌ای خود باید روی مسائل فرهنگی نیز کار کنند و مدیران کانون‌های هواداری در این راستا نقش پررنگی دارند. وقتی در استادیوم به خانواده فوتبالیست فحاشی می‌شود، بازیکن دیگر نمی‌تواند تمرکز لازم را برای ادامه بازی داشته باشد.

خطیبی در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر شکایت درخصوص این بی‌احترامی‌ها نسبت به خانواده‌اش هست یا خیر، گفت:

به هر حال توهین از هر جهت و از سوی هر تماشاگر و هوادار واقعی فوتبال محکوم می شود‌.امروز فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای را صادر کرد که لازم میدانم بابت این موضوع از رییس محترم فدراسیون تشکر کنم. امیدوارم با همراهی جامعه فوتبال شاهد به وجود آمدن جوی سالم در همه ورزشگاهها باشیم.

وی در پایان اظهار داشت:

از شب گذشته که این اتفاق تلخ در استادیوم آزادی افتاد دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان پیگیر این قضیه بودند که با عوامل این فحاشی‌ها برخورد شود که جا دارد از ایشان تشکر کنم. همچنین از مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال نیز ممنونم که بیانیه از سوی فدراسیون اعلام شد. امیدوارم که دیگر شاهد رخ دادن همچنین بی‌اخلاقی‌هایی در ورزش کشور نباشیم.

منبع: برنا

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *