فوتبال جهان

علت لغو بازی برزیل و آرژانتین در انتخابی جام جهانی

به گزارش دیلی فوتبال؛ بازی تیم های ملی برزیل و آرژانتین که دیشب (یکشنبه) در دور هشتم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شده بود به دلیل دخالت پلیس برزیل برای دستگیری چند بازیکن آرژانتین در دقیقه ۵ لغو شد.

سه بازیکن تیم ملی آرژانتین، امیلیانو مارتینز، کریستین رومرو و جووانی لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در این بازی به دلیل ارائه مدارک جعلی برای کسب مجوز ورود به خاک برزیل به دردسر افتاده اند.

گویا این سه نفر به علاوه امیلیانو بوئندیا یکی از بازیکنان ذخیره آرژانتین به دروغ گفته اند که مدت قرنطینه اجباری برای ورود به برزیل را سپری کرده‌اند. به همین دلیل هم بازی در دقیقه ۵ متوقف شد، چرا که گروهی از افسران پلیس و مقامات بهداشت برزیل وارد زمین بازی شدند.

زمانی که آنها قصد مشایعات ۴ بازیکن آرژانتین به خارج از زمین بازی را داشتند با مخالفت سایر بازیکنان این تیم مواجه شدند که این ماجرا منجر به رخ دادن صحنه‌هایی بی‌سابقه در مهمترین بازی فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به سوپرکلاسیکو شد.

در میان بازیکنان آرژانتین کاپیتان لیونل مسی که به شدت از این اتفاق عصبانی بود، بازیکنان تیمش را به تونل منتهی به رختکن‌ها برگرداند و خودش چند دقیقه بعد به زمین بازی برگشت تا با همتایانش در تیم ملی برزیل که اکثر آنها در زمین چمن کورینتیانس باقی مانده بودند، صحبت کند.

دلیل خشم مقامات برزیل از حرکت ۴ بازیکن برزیل این است که آنها لژیونرهای شاغل در انگلیس هستند، کشوری که در فهرست کشورهای قرمز کرونایی برزیلی‌ها قرار دارد. طبق قانون برزیل، مسافران کشورهای قرمز کرونایی می‌بایست در بدو ورود به برزیل ابتدا ۱۴ روز قرنطینه باشند تا عدم ابتلایشان به کرونا ثابت شود و ظاهرا این اتفاق در مورد ۴ ملی‌پوش تیم ملی آرژانتین رخ نداده است.

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *