فوتبال ایران

گستاخی فیفا؛ الزام به قضاوت داور زن در مسابقات فوتبال مردان در ایران

به گزارش دیلی فوتبال؛ پس از آنکه فدراسیون فوتبال ایران در پی الزام فیفا، مجوز حضور تماشاگران زن در ورزشگاه ها را صادر کرد فدراسیون جهانی فوتبال اینبار پا را فراتر گذاشت و در اقدامی گستاخانه کمیته داوران فدراسیون فوتبال را ملزم به استفاده از داور زن در مسابقات مردان کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که به ظاهر بر طبل توخالی برابری حقوق مردان و زنان در فوتبال می کوبد حالا که پای زنان ایرانی را به ورزشگاه ها باز کرده، یک الزام دیگر درباره داوران زن فوتبال ایران پیش پای فدراسیون فوتبال گذاشته است.

در مسابقات بین المللی فوتبال بارها مشاهده شده که مسابقات فوتبال مردان را یک داور زن یا تیم داوری بانوان قضاوت کند؛ در ایران اما بنا بر مصلالح اسلامی هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداده و نخواهد داد.

خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران اما از گستاخی فیفا و الزام به قضاوت داور زن در بازی های فوتبال مردان صحبت کرده است.

این مقام فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زنان هم در برگزاری کلاس های VAR سهمی خواهند داشت، گفت:‌ «VAR در تمام دنیا انجام می گیرد و البته لایسنس می خواهد؛ بی شک داوران زن را هم در کلاس آموزشی VAR خواهیم داشت.»

او ادامه داد: «فیفا از ما می‌خواهد که زنان در فوتبال مردان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا بانوان در رده های پایین تر فوتبال مثل نوجوانان وجوانان قضاوت کنند. این تاییدیه می خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم.»

خداداد افشاریان در بخش دیگری از حرف های خود گفت:‌ «در جام جهانی هم چند تیم داوری زن حضور دارند. این برای فیفا یک موضوع حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و AFC کمک کنیم و قضاوت های سنگین تری به خانم ها بدهیم و مشکلشان حل شود.»

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

‫۳ دیدگاه ها

  1. من نمی‌فهمم مگ تو لیگ بانوان مرد داوری می‌کنه ک حالا زن بیاد تو لیگ مردا داوری کنه.
    خب اگر میگید برابری پس باید مردا هم تو لیگ زنا داوری کنن.

  2. چرا ما باید تافته جدا بافته باشیم و مخالف قوانین بین المللی حرکت کنیم .
    قضاوت مسابقات توسط داوران زن در همه جای دنیا مرسوم شده . چرا ما اسم اینکار را میزاریم گستاخی ؟ آقایان واپسگرا پس لطفاً مثل قدیما تشریف ببرید در چادر زندگی کنید و بجای ماشین ، اسب و الاغ و شتر سوار شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *