فوتبال ایران

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر سیرجان| پنالتی استقلال صحیح بود؟

به گزارش دیلی فوتبال؛ حیدر سلیمانی، کارشناسی داوری فوتبال ایران در مورد داوری بازی استقلال و گل گهر سیرجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر که امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار داشت: نمی توانم بگویم بنیادی‌فر قضاوت خیلی خوبی داشت. البته گل گل‌گهر کاملا صحیح بود زیرا نه در لحظه‌ای که توپ برای رضا شکاری فرستاده می‌شود، او در آفساید است و نه قبل از اینکه پاس گل را ارسال کند، توپ از خط گذشته است. اصلا توپ به خط عرضی نرسیده بود که بخواهد از آن عبور کند.

وی افزود: با این وجود تیم داوری اشتباهاتی داشت. به صورت مثال در دقیقه ۱۵ روی رضا شکاری کنار خط طولی زمین و نزدیک محوطه جریمه استقلال خطا شد اما بنیادی‌فر بازی را ادامه داد. در دقیقه ۳۵ به اشتباه کمک داور خطای مرتضی تبریزی روی عارف غلامی را اعلام کرد. شاید مهاجم گل‌گهر مدافع استقلال را لمس کرد اما فشاری به او وارد نکرد. اگر این اتفاق درون محوطه جریمه می‌افتاد، آیا داور پنالتی می‌گرفت؟ ای کاش کمک داور اجازه می‌داد بازیکن گل‌گهر حرکتش را ادامه بدهد زیرا با اشتباهش یک موقعیت خوب را از این تیم گرفت.

این کارشناس داوری فوتبال ایران تاکید کرد: در دقیقه ۳۸ بنیادی‌فر به درستی خطای هند آرمین سهرابیان را بیرون از محوطه جریمه اعلام کرد اما تصاویر تلویزیونی به شکلی نبود که بتوانیم واضح بگوییم هند شده یا نشده است.

پنالتی استقلال مقابل گل گهر صحیح بود؟

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن شماره ۲۰ گل گهر با دست مانع از حرکت مهاجم استقلال شد و به درستی پنالتی اعلام شد.

تورج حق‌وردی: مدافع با زانو به پشت زانو به پشت پای مهاجم استقلال ضربه زد و صد درصد پنالتی بود.

حیدر سلیمانی: خطای پنالتی رخ نداد. مدافع توپ را زد و چنین برخوردهایی در فوتبال طبیعی است اما بازیکن استقلال با زرنگی از داور پنالتی گرفت.

نوذر رودنیل: وقتی بازیکنی می‌خواهد از بین دو بازیکن دیگر عبور کند، طرفین را هل می‌دهد. در این صحنه هم خطایی رخ نداد و داور به اشتباه پنالتی گرفت.

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. من یک پرسپولیس هستم ولی باید حق را گفت.پنالتی کاملا صحیح بود .در مورد لمس دست تبریزی که جناب کارشناس میگه فقط یه لمس بود و داور اشتباه کرد بازی با نساجی را هم نگاه کنند که چشمی فقط بازیکن نساجی رو یه لمس کوچیک کرد و داور هم خطا گرفت و هم کارت زرد داد و هم از روی کاشته همین لمس ، نساجی گل زد.

  2. من استقلالی هستم،به دلایل شخصی از قلعه‌نویی هم دل خوشی ندارم ولی خداوکیلی این پنالتی هیچ جوری قابل دفاع نبود و در حق گل گهر نامردی شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *