فوتبال ایران

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و استقلال در دربی ۱۰۲ پایتخت

به گزارش دیلی فوتبال؛ حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد قضاوت موعد بنیادی فر در بازی دربی پرسپولیس و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، گفت: داوران عراقی که در اتاق VAR نشسته بودند بزرگ نبودند شاید اهمیت این بازی را نمی دانستند یا نتوانستند به خوبی به بنیادی فر کمک کنند.

وی افزود: در دقیقه ۱۲ بنیادی فر پس از بررسی صحنه از طریق VAR به درستی برخورد آرمین سهرابیان و علی نعمتی را دستور به ادامه بازی داد. در آن لحظه مدافع استقلال سر خورد و دستش به بدن شهاب زاهدی برخورد کرد. به همین دلیل این حرکت به شکلی نبود که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند.

کارشناس داوری فوتبال ایران اظهار کرد: در همان نیمه اول توپ یکبار به دست مهدی ترابی برخورد کرد که آن هم پنالتی نبود. همچنین داور به درستی در صحنه برخورد گوستاوو بلانکو حسین کنعانی زادگان پنالتی نگرفت.

سلیمانی ادامه داد: در صحنه ای از نیمه دوم دربی امید حامدی‌فر که کارت زرد داشت به مچ پای شهاب زاهدی ضربه زد و داور باید بلافاصله به وی کارت قرمز نشان می‌داد. در ادامه بازی در دقیقه ۸۴ بنیادی‌فر برای بررسی برخورد علی نعمتی و پیمان بابایی به سمت VAR رفت که تصمیمش برای ادامه بازی درست بود زیرا مهاجم استقلال شانه مدافع پرسپولیس را لمس کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین صحنه این بازی در دقیقه ۹۳ رقم خورد که اعلام پنالتی به سود استقلال درست بود. علی نعمتی در این صحنه بدون ضربه زدن به توپ در لحظه آخر با تکل خود پای آرش رضاوند را لمس کرد و داور پس از بررسی صحنه به درستی پنالتی گرفت.

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *