منهای فوتبال

فیلم| تجمع و کشف حجاب نوجوانان دهه هشتادی و نودی در بلوار چمران شیراز

به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ فیلم منتشر شده از تجمع نوجوانان و کشف حجاب دخترهای دهه هشتادی و نودی در بلوار شهید چمران شیراز به یکی از ویدیوهای پربازدید اینستاگرام تبدیل شد.

انتشار گسترده این ویدیو در شبکه های اجتماعی با عنوان تجمع نوجوانان و دختر های بی حجابی که میانگین سنی آنها ۱۶ – ۱۵ سال بیشتر نیست، واکنش مسئولان استان فارس را به دنبال داشته است.

فیلم عجیب تجمع نوجوان های دهه هشتادی و نودی که بدون حجاب و هنجار شکنانه در سطح شهر جمع شده اند در سطح گسترده ای بازتاب داشته و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، نوع پوشش آنها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

هرچند الوگیری از سلبریتی های بی حجاب در فضای مجازی در آنچه تجمع دهه نودی های شیراز یاد می شود بی تاثیر نیست.

فیلم تجمع نوجوانان و کشف حجاب دخترهای دهه هشتادی و نودی در بلوار چمران شیراز که در اینستاگرام منتشر شده است را تماشا کنید.

تجمع نوجوانان شیرازی در بلوار چمران

در رابطه با فیلم منتشر شده مدیرکل حوزه اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، این اتفاق ناشایست را محکوم کرد و از برخورد قانونی و سلبی در مقابل بی حجابی در استان خبر داد.

حقایقی ضمن تاکید بر اینکه حسب دستور وزیر کشور، قرارگاه عفاف و حجاب یک ماهی است کار خود را با جدیت آغاز کرده، اظهار داشت: بی‌تفاوتی‌های گذشته سبب بروز این بیماری ریشه‌ای در تن جامعه شده است که مداوای آن کار یک روز و دو روز نیست.

وی با اشاره به اینکه چنین رخدادهایی در شان شیراز، سومین حرم اهل بیت نیست، گفت: بر اساس قانون کشف حجاب جرم آشکار است و باید با آن برخورد شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار فارس، با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی کسی نمی‌تواند این قبح‌شکنی‌ها و این ناهنجاری‌ها را تحمل کند، از لزوم برخورد سلبی و قاطع دستگاه‌های متولی خبر داد.

در ادامه، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز اظهار داشت: دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب و عضو این کمیته و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به این مسائل ورود جدی‌تری داشته باشند‌.

ابراهیم عزیزی با تاکید بر اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید مطالبه‌گری وجود داشته باشد، افزود: رسیدگی به مشکلات این چنینی برنامه‌ای مدون و حساب شده می‌خواهد و دستگاه‌های اجرایی باید برای برخورد قاطع با آن برنامه جدی داشته باشند.

واکنش مسئولان به تجمع دختربچه های بی حجاب در شیراز

فرماندار شیراز نیز درباره این تجمع هنجارشکنانه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی انتظامی، مراسمی که در بلوار چمران برگزار شده با طرح و برنامه قبلی بوده که برای روزهای آتی نیز برنامه‌ریزی شده است.

لطف‌اله شیبانی افزود: نیروی انتظامی به محض ابلاغ، با هماهنگی دستگاه قضایی در جهت شناسایی عوامل موثر در برگزاری این مراسم اقدام نمود.

وی تصریح کرد: تاکنون تعدادی از این عوامل دستگیر و با حکم قضایی تحویل مرجع انتظامی شده‌اند و تحقیقات حول موضوع در حال انجام است، ضمن اینکه سرتیم هم در همان مراسم شناسایی شده و بر اساس مراجع قضایی برای دستگیری وی اقدام شده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه مطمئنا این حرکات قصدی جز شکستن احکام و هنجارهای دینی و مذهبی و حتی ملی ما ندارند، گفت: برخی حرکات و رفتارهای این برنامه را حتی در زمان‌ پیش از اسلام سراغ نداریم و یا در ایران باستان نیز چنین صحنه هایی در جامعه شاهد نبوده و یا آثاری که از این رفتارها بجا مانده باشد لذا این حرکات به شدت محکوم است و مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه به‌نظر می رسد انجام این اقدامات با برنامه انجام شده، تأکید کرد: مطمئنا دستگاه قضایی و انتظامی با قدرت با آنها برخورد خواهند کرد و اخبار کامل و انگیزه‌های این افراد را به اطلاع عموم خواهد رسید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

تجمع دخترهای دهه نودی بی حجاب در بلوار چمران شیراز

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

‫۵ دیدگاه ها

  1. من بعنوان یک زن ، سالهاست از دیدن وضع و پوشش زننده و تهوع آور بعضی مترسکهای چندش آور ، در رنجم . اما بر این عقیده هستم که به راستی چنین دختر یا زن هائی ، آیا پدر ، برادر ، همسر ندارند که نظارتی بر پوشش ناموس خود داشته باشند ؟؟؟؟ … خلاصه کلام حقیقتا بعضی بظاهر مرد !!!!!! بی غیرت باعث بی حیایی و بی عفتی چنین موجوداتِ چندش آوری بنام زن میشوند . چرا که مردانِ باغیرت و با شرف _ زنان و دختران باعفت و باحیا دارند ….🤲🏻. اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر بحق زینب علیهاسلام 🤲🏻

  2. باسلام،هرکسی درایران چنین رفتارهای گناه آلود،فسادزاوجرم خیز راتأییدکندبه دشمنی باخداوند،پیامبران الهی واهل البیت(س)برآمده چراکه خداوندبافرمان ۲آیه درقرآن مجید،گناه وگناهکاربودن اینگونه رفتارهارا هشدارداده.اول اینکه خداوندمیفرماید،آگاه باشیدکه مؤمنان حقیقی نگاه ازنامحرم میپوشانندوبعداینکه ای پیامبربه خانواده ات وزنان مؤمنه بگوپوشش وحجاب اسلامی رارعایت ونیزپوشینه ای برسرکنندکه تازیرسینه هایشان رابپوشاند،این برای امنیتشان وهم اینکه شناخته شوندبهتراست.حال بااین بی حیایی گسترده ونشروتبلیغ گناه وگناهکاران ،حکومت ودولت،دستگاههای مربوطه وبسبج ونیروی انتظامی بایدبرخوردی تمام کننده داشته باشندوکاری کنندکه هیچکس جرأت اعمال واقدام به بی حجابی نداشته باشدوازخداوندبترسندوحیاکنندودرضمن ایران اسلامی جای این بی حیاییها،بی شرفی هاوبی غیرتی هانیست واگراین شیوه خدای ناخواسته ادامه پیداکند،مطمئناًافرادی مسؤول دربین مردم هستندکه طبق قوانین الهی بااین گناهکاران ومروجین فسادبرخوردخواهندنمود.پس بهتراست خودحاکمیت اقدام کند.باتشکر

    1. درود بر شرف و غیرت و پدر و مادری که چنین فرزندی دارند . هر چه زن یا دختر از درون حقیروخودکم بین باشه و در خانواده کمبود عاطفی داشته باشه ، برای جلب توجه و التماس دیده شدن ، دست به هر کاری میزنه . و مردهای !!!!!! این نوع دختر یا زن ها ، حتی اگه باندازه ی سرسوزنی غیرت و مردانگی داشته باشن به ناموسشون اجازه نمیدن پشت پا به عفت و حیا و ارزشهای انسانی بزنند و مانند دلقک‌های خیابانی راه بیافتند و همه ی اندام چندش آورشون را به نمایش و به حراج بذارن . براستی که مرد به غیرت زیباست و زن به عفت و پوشش . پوشش مختص اسلام نیست . براستی آیا تابحال یک زن یهودیِ واقعی را دیده ایم که به قوانین دین حضرت موسی علیه السلام پشت کرده و برهنه و نیمه برهنه خود را به حراج بگذارد . متاسفانه تا میگیم حجاب !! __ میگن : وااای اسلام همش میخواد زن ها مثل لولو باشن … در صورتیکه حجاب نه تنها در ادیان بلکه از آغاز پیدایش انسان بر زمین وجود داشته و مختص اسلام مظلوم نیست ….

  3. کاری که خانواده‌ها دارن روی بچه‌ها انجام میدن، پرورش نیست، پرواربندیه.

    نه مسائل اخلاقی، نه مسائل اعتقادی، نه مشائل قدرت شخصی و … جایی توی تربیت نداره‌.

    برخورد قهری حکومت هم به عنوان عامل اصلی نابسامانیهای اقتصادی و حیف و میل بودجه‌های فرهنگی در این بین خیلی پررنگه.

    اما مهم‌ترین عامل قبح‌شکنی شبکه‌های اجتماعیه.

  4. تشکر از نیروی انتظامی. اما چرا آنقدر دیر. من بارها شاهد بودم که دختران و زنان توی پارک ها و معابر عمومی و حتی اتوبوس واحد بدون روسری هستند حتی توی ترمینال کار اندیش. آخه این چه وضعیه؟
    چرا باید توی مملکت قانون حجاب اندازه ایستادن پشت چراغ قرمز قرمز رعایت نشه. در صورتی که رعایت حجاب جزء قانون مملکت ماست. قراره به کجا بریم
    شهدا شرمنده ایم…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *