منهای فوتبال

قتل شینزو آبه: نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد + علت مرگ

به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ منابع خبری در توییتر اعلام کردند شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن به دست افراد ناشناس ترور شد و به قتل رسید.

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، پس از آن که روز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱، در شهر نارا در جنوب غربی این کشور هدف شلیک گلوله قرار گرفت در بیمارستان جان باخت.

رهبر سابق ژاپن که طولانی‌ترین دوران نخست وزیری در تاریخ این کشور را نیز دارد روز جمعه در حال سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی بود که صدای گلوله شنیده شد.

یک منبع مطلع از حزب حاکم لیبرال دموکراتیک که شینزو آبه نیز از رهبران آن است به رسانه‌های ژاپن گفته بود که آقای آبه از ناحیه گردن هدف قرار گرفته است.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که او هنگام سقوط بر زمین دست بر سینه خود می‌گذارد و در همان حال پیراهن وی مملو از خون می‌شود.

ساعتی بعد رسانه‌ها در ژاپن گزارش دادند که تلاش پزشکان برای نجات این سیاستمدار ناموفق بوده و او درگذشته است.

شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن نیز گزارش داده که پلیس یک مرد مظنون حدودا ۴۰ ساله را در صحنه به اتهام تلاش برای قتل شینزو آبه دستگیر کرده است.

شینزو آبه، متولد سال ۱۹۵۴، در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ و همین طور از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن را بر عهده داشت و از طرف همین حزب به مقام نخست وزیری رسید.

حمله مسلحانه به آقای آبه شوکی به ژاپن وارد کرده که یکی از امن‌ترین کشورهای جهان با قوانینی سفت و سخت در زمینه اسلحه است.

طبق گزارش‌ها، شینزو آبه ۶۷ ساله، از پشت سر با یک اسلحه دست‌ساز خانگی هدف قرار گرفته است.

عکس لحظه ترور شینزو آبه و علت مرگ نخست وزیر سابق ژاپن که در توییتر منتشر شده است را تماشا کنید.

قتل شینزو آبه: نخست وزیر سابق ژاپن ترور شد + علت مرگ

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

ترور شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *